EN
_____________________________________________________________________________________________________________________________________
| Το εργαστήριο- Ιστορία | Νέα - Ανακοινώσεις | Εκθέσεις | Εργασίες σπουδαστών | Βιβλιογραφία | Επικοινωνία - Σύνδεσμοι

_____________________________________________________________________________________________________________________________________

 

| Το εργαστήριο

______________________

 

| Αρχειο - Ιστορία

___________________

 

| Προγραμμα σπουδών

______________________

 

| Προσωπικό

______________________

 

| Χώροι

______________________

 
| Εξοπλισμός  

 

-Η δημιουργία του εργαστηρίου φωτογραφίας στην ΑΣΚΤ (περισσότερα)

-Φωτογραφίες εργαστηρίου1999 (περισσότερα)

-Εκπαιδευτική Δραστηριότητα Μανώλη Μπαμπούση (περισσότερα)

-Προτάσεις Μανώλη Μπαμπούση για την δημιουργία κατεύθυνση φωτογραφίας (περισσότερα)

-Η Παραίτηση (περισσότερα)

- Βιογραφικό Σημείωμα. Μανώλης Μπαμπούσης (περισσότερα)

-Κείμενα για τον Μανώλη Μπαμπούση (περισσότερα)

-Ο κήπος (περισσότερα)

 

 

_____________________________________

 

Πρόγραμμα σπουδών  του κατ’ επιλογή εργαστηρίου φωτογραφίας
Ιούνιος 2013


Η Εκπαιδευτική   προσέγγιση του εργαστηρίου  λαμβάνει υπ’ όψιν  τρεις παραμέτρους: την καλλιτεχνική, τη θεωρητική και την τεχνολογική,  για να καλύψει ένα ευρύτερο φάσμα ειδικών γνώσεων, συνυπολογίζοντας  την  εκπαιδευτική δομή της Σχολής, η οποία είναι  ένας  χώρος  μετάδοσης της πλαστικής σκέψης με πυρήνα τα εργαστήρια, όπου συνυπάρχουν  διαφορετικές αντιλήψεις και δημιουργικές τάσεις. Επιδιώκει η κάθε μία από τις τρεις ενότητες, οι οποίες αλληλοσυμπληρώνονται,  να επιτρέψει  στους  σπουδαστές σ’ ένα σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα, να κατανοήσουν την ιδιαιτερότητα του φωτογραφικού μέσου  ώστε   να εκφράσουν   δημιουργικά τις ιδέες τους με τις μορφές και τα μέσα   της  αναλογικής και ψηφιακής φωτογραφικής εικόνας.


1ο/ 2ο  Εξάμηνο
Α.1 Εισαγωγή στη  φωτογραφία. Οι διαδρομές της στην τέχνη / Σεμινάριο
Α.2. Εισαγωγή στη φωτογραφική τεχνική Ι/ΙΙ  -  Ο Εξοπλισμός. Η αναλογική  φωτογραφική λήψη  με 35mm, μηχανές. / η ψηφιακή λήψη, ο  σκοτεινός  θάλαμος. Η εμφάνιση και το τύπωμα της  ασπρόμαυρης   φωτογραφίας
Α.2.1 Πρακτικές ασκήσεις Εισαγωγή στην  τέχνη της   φωτογράφησης, Εισαγωγή στον Ψηφιακό θάλαμο Ι
Α.3. Ασκήσεις εικαστικής  φωτογραφικής έρευνας I,/II
Α.3.1. Παράδοση portfolio  και έκθεση  εργασιών I,/II


3ο/ 4ο  Εξάμηνο
Β.1.  Μονογραφίες Καλλιτεχνών / Σεμινάριο-εμβάθυνση  στο έργο σημαντικών δημιουργών
Β.2. Φωτογραφική τεχνική ΙΙΙ/. ΙV,  Ψηφιακός θάλαμος  ΙΙ
Β.2.1 Εισαγωγή στο φωτογραφικό  στούντιο. Η αναλογική και ψηφιακή λήψη , με φιλμ και πλάτη μεσαίου φορμά I, ο εξοπλισμός, οι τεχνικές φωτισμού. Η φωτογράφηση των έργων. Η still life φωτογραφία, το πορτρέτο.
Προαιρετικά: Τύπωμα  έγχρωμο  αρνητικό φιλμ,  ειδικά θέματα ψηφιακής επεξεργασίας                          
Β.3 Πρακτική άσκηση στο Στούντιο.  Από το αντικείμενο στο Πορτρέτο                                                                                                                                   
Β.4 Ασκήσεις εικαστικής φωτογραφικής έρευνας ΙΙΙ/ΙV. Θέματα χώρου, ταυτότητας  περιβάλλοντος
Β.4.1. Παράδοση portfolio  και Έκθεση  εργασιών                                                   

5o /6o Εξάμηνο  προαιρετικό


Περιληπτικά περιεχόμενα:
Α. Η ανάπτυξη της   εικαστικής φωτογραφικής έρευνας Ι,ΙΙ,ΙΙΙ,ΙV
Δημιουργική αφετηρία  γίνεται ένα θέμα  το οποίο προτείνεται  σε όσους δεν προτείνουν ένα δικό τους.   Αναπτύσσεται ένας διάλογος  με τον διδάσκοντα  να  αναλύει την αισθητική προσέγγιση  και τις  τεχνικές ιδιαιτερότητες  του κάθε θέματος που παρουσιάζουν οι σπουδαστές , στην διάρκεια του έτους.
Ενθαρρύνονται  οι τελείως διαφορετικές προσεγγίσεις (βλέπε άλμπουμ ετήσιων εργασιών στην Βιβλιοθήκη της Σχολής και στο site του εργαστηρίου). Επιδιώκεται  να γίνει κατανοητή η δομή της κάθε εικόνας, η πλαστική και εννοιολογική συνάφεια της με τις υπόλοιπες. Προωθείται  ο διάλογος γύρω από εικαστικά   ζητήματα που θέτουν οι φωτογραφικές εικόνες. Στόχος είναι ο σπουδαστής  να αναδείξει την προσωπική του  δημιουργική προσέγγιση. Σύνθεση  αυτής της δουλειάς,  σε διαφορετικά μεγέθη, παρουσιάζεται, στην έκθεση του εργαστηρίου στις αρχές του  Ιουνίου κάθε έτους. Η παραγωγή της έκθεσης, απαιτεί έναν έγκαιρο προγραμματισμό, τη λειτουργία και συντήρηση ενός επαγγελματικού εργαστηρίου. Εισάγει τον σπουδαστή  στην εμπειρία της φωτογραφικής  εικαστικής έκθεσης.


Β. Ιστορία Ι. Οι  διαδρομές  της φωτογραφίας  στην τέχνη (βλ. Αναλυτικά περιεχόμενα στις σημειώσεις του Μ. Μπαμπούση)
Οι σπουδαστές ,  στο  σεμινάριο της ιστορίας, ακούν σχόλια,  και βλέπουν  φωτογραφικές  εικόνες οι οποίες  καλύπτουν τις διαφορετικές τάσεις και  την ιστορία  του μέσου
Πρόκειται για ένα θεωρητικό  σεμινάριο  με  προβολή διαφανειών, το οποίο  εξετάζει την αυτόνομη ιστορία της φωτογραφίας,  αλλά και τις σχέσεις της φωτογραφίας  με τις άλλες τέχνες  όπως τη ζωγραφική,  τη γλυπτική, το βίντεο, την αρχιτεκτονική. Στόχος της ενότητας είναι να καλλιεργήσει το ενδιαφέρον των σπουδαστών του μαθήματος  γύρω από τα διαφορετικά  φωτογραφικά εικαστικά έργα, όλων  των τάσεων, σε ένα διάλογο με τις αισθητικές αντιλήψεις που διαμόρφωσαν την τέχνη του 20ου αιώνα, ώστε ο σπουδαστής να αντιληφθεί  το εύρος  των δυνατοτήτων που του δίνει το μέσο
Τα μαθήματα αυτά,  είναι ανοιχτά  κάθε χρόνο, σ’ όλους τους σπουδαστές της Σχολής.


Γ. Οι γενικές αρχές της φωτογραφικής   τεχνικής Ι ( βλ. Αναλυτικά περιεχόμενα στις σημειώσεις) Τεχνική ενότητα, στόχος της οποίας είναι οι σπουδαστές του μαθήματος να αποκτήσουν σε σύντομο χρόνο, στοιχειώδη γνώση των βασικών γενικών αρχών της φωτογραφικής   τεχνικής όσον αφορά:
- Τη φωτογραφική λήψη  
- Εμφάνιση και το τύπωμα της ασπρόμαυρης φωτογραφίας
- Ψηφιακές λήψεις και επεξεργασία Ι


τεχνική ΙΙ τη φωτογραφική λήψη ΙΙ, στούντιο  με μηχανές  μεσαίου μεγέθους Ψηφιακές λήψεις και επεξεργασία ΙΙ

  
Στους σπουδαστές παρέχονται :Δύο τεχνικές και  δύο   θεωρητικές σημειώσεις και αναλυτική βιβλιογραφία. Ο σταθερός  εξοπλισμός, του Στούντιο και των σκοτεινών θαλάμων, τα χημικά των εμφανίσεων και εκτυπώσεων, τα χαρτιά των εκτυπώσεων της έκθεσης, δανεισμός  φωτογραφικού κινητού αναλογικού και ψηφιακού εξοπλισμού, φωτοθήκη,  εγγραφή cd εργασιών, αντιγραφές ασπρόμαυρες, έγχρωμες, δυνατότητα σκαναρισμάτων έως Α3.


Αξιολόγηση: Τα κριτήρια αξιολόγησης των σπουδαστών του μαθήματος  είναι η συμμετοχή τους στην καλλιτεχνική , θεωρητική, και τεχνολογική , προσέγγιση καθώς και στην έκθεση του εργαστηρίου.