EN
_____________________________________________________________________________________________________________________________________
| Το εργαστήριο | Νέα - Ανακοινώσεις | Εκθέσεις | Εργασίες σπουδαστών | Βιβλιογραφία | Επικοινωνία - Σύνδεσμοι

_____________________________________________________________________________________________________________________________________

 

| Θεωρητικές σημειώσεις

______________________

 

| Τεχνικές σημειώσεις

______________________

 

| Βιβλιογραφία

______________________

 

¶ρθρα

 

 

Josef Kudelca "The Depiction of life as an exile"

____________________________________________________

Προτεινόμενα Διδακτικά βιβλία 2011-12

 

1. Οι διαδρομές των σχέσεων της φωτογραφίας στην τέχνη, (σημειώσεις, 200 σελίδες).
2. Η φωτογραφική διαδικασία, (σημειώσεις, 25 σελίδες).

Παραδίδονται επίσης δύο τεχνικές σημειώσεις:
1. Γενικές αρχές της φωτογραφικής τεχνικής, η λήψη α/μ/ και έγχρωμης φωτογραφίας, (σημειώσεις, 101 σελίδες).
2. Η εμφάνιση και το τύπωμα της α/μ και έγχρωμης φωτογραφίας, (σημειώσεις, 58 σελίδες).

Βουστραφηδόν και άλλα γραπτά, Gregory J. Markopoulos.
Η ανατομία της εικόνας, Hans Bellmer.
Κινηματογράφος Ι: Η εικόνα-κίνηση, Gilles Deleuze.
Κινηματογράφος ΙΙ: Η χρονοεικόνα, Gilles Deleuze.
Ο πλήρης οδηγός για την ψηφιακή φωτογραφία, Michael Freeman.
Σμιλεύοντας το χρόνο, Αντρέι Ταρκόφσκι.
Τι είναι φιλοσοφία;, Gilles Deleuze, Félix Guatari.
Το νέο βιβλίο του φωτογράφου, John Hedgecoe.
Υπερηχογράφημα της τηλεόρασης, Ζακ Ντεριντά, Μπερνάρ Στιγκλέρ.

____________________________________________________

 

Η παρακάτω βιβλιoγραφία δόθηκε στους σπουδαστές το 1999.

Κατάλογοι εκθέσεων | Συλλογές

La collection des photographies du Musee National d'art moderne 1905-1948, Editions Centre Georges Pompidou, 1997.
Une aventure contemporaine, la photographie 1955-1995, Μaison Europeenne de 1α photographie 1997, δύο βιβλία.
Une autre objectivite, Jean Franςois Chevrier,Paris,Milan Idea - Books 1980.   Photo-Kunst, Από τον 19°-20° αιώνα, Musee des Beaux-arts Nantes, Staats galerie Stuttgart, 1990.
The promise of photography, Συλλογή DG Bank, 1998.
Arte e foto: 1960/2000, Triennale di Milano, Daniela Palazzoli, Electa, 1999. Photographies Contemporaines The Lhoist Collection, 1995.
Contemporanea Roma, Daniela Palazzoli, Centro di. 1974.
On the Bright Side of Life kunstverein Ludwigshafena Rhein.
The image regained, Painting and Photography from Eighties to today, Ticino Museo cantonale d'arte, 2003.
Instant city, Centro per 1' arte contemporanea Luigi Pecci-Prαto, 2001.
L’ Art de 1'exposition Une documentation sur trente exposition exemplaires du XXe siecle ed. du Regard, 1998.

Ιστορία | Καλλιτέχνες

Dominique Baque Le Documents de la modernite, Anthologie de textes sur la Photographie de 1919 α 1939,  Ed. Jacqueline Chabon, 1993.
Art History after Modernism Ηans Belting Ed.The University of Chicago Press,2003 Photography in Contemporary German art, 1960 to the present ed, Walker art center Mineapolis, 1993.           .
The photography reader, Liz Wells, editor, 2003.
Αda Chiara Zevi Arte USA Del Novecento, Ed. Cαrocci, 2000.
Photo speak, Α Guide to the ideas, Movements of photography and techniques, Gilles Mora, ed. Abbeville, 1998
Photography and art interactions since 1946, Grandberg Gauss, Los Angeles, Museuuι of art, 1987.
Histoire de la photographie, Jean Claude Lemagny, ed. Larousse, 1998.
Nouvelle Histoire de la photographie, Michel Frizot, ed. Borda Biro, 1994.
20th Century Photography, Museum Ludwig Cologne Taschen,1996.
Art at the turn of the Milleniuτn, Taschen, 1999, Photography and surrealism, Rosalind Krauss, Livingston, Arts Council, 1986.
Denis Roche, Le boitier melancolie, Ηazan, 1999.
Daniela Palazzoli, L' arte moderna Ed. Fratelli Fabbri Editori, 1975.
Un Histoire de 1' art du xxe, siecle Bernard Blistene, edition Centre Pompidou Pagine di fotografia Italiana 1900-1998, Charta, 1998.
Women Artists, Taschen, 2001.
Claude Cahun, Francois Leperlier, ed. Jean Micheleplace.
Claude Cahun, Bilder Schirmer/Mosel, 1997.
Photo Poche, n. 13,15,31,40,41,42,43.
In Focus, A.Stieglitz, the J.Paul Getty Museum.
In Focus, Man Ray the J.Paul Getty Museum.
In Focus, Laszlo Moholy-Nagy, the J.Paul Getty Museum.
In Focus, Α. Kertez, the J.Paul Getty Museum.
Diane Arbus, An Aperture Monography, 1972.
Laszlo Moholy Nagy, Peinture Photographie Film, ed. Jacqueline Chabon, 1993.
Walker Εvans, Aperture, 1993.
Jeff Wall, 1978-2000 Figures & Places Ed Prestel.
Willam Eggleston, The Democratic Forest.
Νadar Quand j' etais photographe, ed. d'Aujourd'hui, Plan de la Tour, 1979.
Dialogue with photography, interviews by Paul Hill, and Thomas Cooper, Dewi Lewispubishing, N.Y., 1998.
Emotions & Relations Philip Lorca Dicorcia, Νan Goldin, ed. Hamburger Kunsthalle Taschen.
Le temps de l’ image, Regis Durand, ed. La difference, 1995.
La photographie plasticienne, Dominique Baque, ed. Regard, 1998.
Le photographique, Rosalind Krauss, ed. Macula, 1991.
La technologie dans l’art, Edmond Couchot, Rayon photo, 1999. Jean-Claude Lemagny, L'ombre et le temps, Essais sur la photographie comme art, ed. Nathan.
La confusion des Genres en Photographie Ed. Bibliotheque National de France Michal kohler ‘Arranged, Constructed and Staged photography’.
Materiau, Lumiere et espace Sculpter-Photo-Graphier Louvre, 1993.

Σημειολογική προσέγγιση

Charles Sanders Peirce Ecrits sur le signe,Paris, Seuil, 1978 .
Roland Barthes, Η επικράτεια των σημείων, εκδ. Ράππα, 1980.
Roland Barthes, Εικόνα - μουσική - κείμενο, εκδ. Πλέθρον, 1982.
Roland Barthes, Ο φωτεινός θάλαμος, εκδ. Ράππα, 1980.
L'acte photographique, Philippe Dubois, ed. Nathan, 1990.

Κοινωνιολογική προσέγγιση

Gisele Freund, Φωτογραφία και κοινωνία, εκδ. Θεωρία, 1983.
Susan Sontag, ΙΙερi φωτογραφίας, εκδ. Φωτογράφος, 1993.

Αισθητική – Φιλοσοφiα - Δοκiμια για την τέχνη

Le cahiers du college iconique, communications e debats ΧΙΙ, 2000.
Dominique Baque, pour un art politique, FΙammarion, 2003.
W. Benjamin, Δοκίμια για την τέχνη: Το έργο τέχνης στην εποχή της τεχνικής αναπαραγωγικότητάς του. Συνοπτική ιστορία της φωτογραφίας, εκδ. Κάλβος, 1978.
W. Benjamin, Ιl carattere distruttvο, millepiani, 1995.
W. Benjamin, piccola stοria della fotografia Εnaudi Τοrino, 1966.
La mano e 1a macchina, Guido Βallο, Iabic&colophon editοri, Milano, 1976.
Laszlο Moholy-Nagy Peinture Photographie Film, Ed. Jacqueline Chabon, 1993. Γιάννης Κουνέλλης, Λιμναία Οδύσσεια, εκδ. Άγρα.
Francois Soulages, Esthetique de 1a photographie, ed. Nathan, 1999.
Μ. Jimenez, L'esthetique contemporaine, ed. Κlincksieck, 1999.
L’art contemporain, Catherine Millet, ed. Flammarion, 1999.
Arte tοrna Arte, Luciano Fabro, ed_ Εinaudi, 1999.
Formes de vie Nicolas Βουrrίaud, ed. Denoel, 1999.
Nicolas Βοurriaud, Esthetique Relationnelle, Les press du reel, 1998.
L’ Art conceptuel Tony Godfrey ed. Fhaidon, 2003.
Postmodernism Philosophy and the Arts, edited by Hugh J. Silverman Routtledge. Thomas McEvilley Art, Contenu et Μecontentement, La theorie de l’ art et 1a fin de 1a histoire, Ed. Jacqueline Chabon, 1991.
Gorges Didi-Huberman, Ce que nous vouons, Ce qui nous regarde, ed. de Minuit, 1992.
Regis Debray Vie et mort de l’ image, ed. Folio.
Edmont Couchot La technologie dans l’ art, Ed. Jacqueline Chabon, 1991.
Αντρέ Μπρετόν, Μανιφέστα τον Σουρεαλισμού, Εκδόσεις Δωδώνη, 1972. Wittgenstein, Πολιτισμός και Αξίες, Εκδόσεις Καρδαμίτσα, 2000.
Vilem Flusser, Προς μια φιλοσοφία της φωτογραφίας, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, 1998.
Κορνήλιος Καστοριάδης, Τα σταυροδρόμια του λαβύρινθου, Εκδόσεις Ύψιλον, 1991. Σεφέρης ημερολόγια.
Brassai, Marcel Proust Sous 1’ emprise de 1a photographie, ed. Galliard, 1997. Βrassai, Conversation avec Picasso, ed. Gallimard, 1964.
Ζακ Ντεριντά/Μπερνάρ Στίκλερ, Υπερηχογραφήματα της τηλεόρασης, Εκδ. Εκκρεμές, 1993.
Χάνα Αρεντ, Άνθρωποι σε ζοφερούς καιρούς, Εκδ. Νησίδες, 1998.
Merleau Ροnty, Le visible et 1’ invisible, ed. Gallimard, 1964.
Heidegger, «La question de 1a technique», Essais et conferences, ed.Gallimard, 1958.
L’ Image/Ecole nationale Superieure de Beaux-Arts, Paris, 2000.
G.M.Fess, The Correspondence of Physical and Material Factors with character in Balzac, University of Pennsylvania, Philadelphia, 1924.
Η τέχνη την εποχή της Διακύβευσης του Νικόλα Κάλας, Εκδόσεις Άγρα, 1997.