_____________________________________________________________________________________________________________________________________
| Το εργαστήριο | Νέα - Ανακοινώσεις | Εκθέσεις | Εργασίες σπουδαστών | Βιβλιογραφία | Επικοινωνία - Σύνδεσμοι

_____________________________________________________________________________________________________________________________________

 

| Θεωρητικές σημειώσεις

______________________

   

| Τεχνικές σημειώσεις

______________________

   

| Βιβλιογραφία

______________________

   

 

Οι Διαδρομές της Φωτογραφίας στην Τέχνη | Φωτογραφικό Αρχείο

 

1.1 | Μια σύντομη αναδρομή στον 19ο αιώνα | [ α ] . [ β ]

1.2 | Η γέννηση του φωτογραφικού μοντερνισμού στη στροφή του αιώνα | [ α ]

2.1 | Η φωτογραφία και οι πρωτοπορίες / Σουρεαλισμός και φωτογραφία | [ α ] . [ β ]

2.2 | Claude Cahun, Man Ray | [ α ] . [ β ]

3.1 | Νταντά, Σουρεαλισμός, Bauhaus, Κονστρουκτιβισμός / Η καταγραφική αντικειμενική φωτογραφία | [ α ] . [ β ]

3.2 | Henri Cartier Bresson / Η έγχρωμη φωτογραφία | [ α ] . [ β ]

4.1 | Οι νέες πρωτοπορίες και η φωτογραφία | [ α ] . [ β ]

4.2 | Οι ζωγραφικές και γλυπτικές προσεγγίσεις στο σώμα μέσα από τις φωτογραφίες | [ α ] . [ β ]

5.1 | Η "Σχολή" του Ντύσελντορφ / Η άλλη αντικειμενικότητα | [ α ] . [ β ]

5.2 | Πορτραίτα / Η κατασκευασμένη πραγματικότητα / Οι ιδιοποιήσεις των έργων | [ α ] . [ β ]

6.1 | Η φανταστική ταυτότητα | [ α ] . [ β ]

6.2 | Φωτογραφία - Γλυπτική / Η αρχιτεκτονική φωτογραφία / Video - φωτογραφία | [ α ] . [ β ]

 

<<πίσω

 

Αναλυτικά Περιεχόμενα

Πρόλογος, σ. 7
ΕΙΣΑΓΩΓΗ, σ. 9.

Οι ιστορίες της φωτογραφίας, σ. 9
Η ιστορία της τεχνολογικής εξέλιξης του εξοπλισμού, των υλικών της
Η ιστορία των «δημιουργικών» δραστηριοτήτων των διάφορων χρηστικών εφαρμογών της φωτογραφίας
Η Φωτοδημοσιογραφία
Η Κοινωνική ιστορία της φωτογραφίας
H ιστορία σμίκρυνσής της σε σημεία
H αυτόνομη δημιουργική φωτογραφική ιστορία
Tα θεμέλια μιας σύγχρονης ιστορίας

ΠΡΩΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ

Μια σύντομη αναδρομή στον 19ο αιώνα, σ. 29

Η αποδοχή

Η πρακτική του νέου σύμφωνα με τους κανόνες του παλιού

Η ρομαντική υποκειμενική σχολή και η μηχανική ακρίβεια της φωτογραφικής συσκευής. Η ψευδαίσθηση της πραγματικότητας
Ο Charles Βaudelaire και οι απόψεις του -αναθέματα για τη φωτογραφία στην έκθεση του Παρισιού το 1859
Ο μοντερνισμός
Οι πικτοριαλιστές (pictorialists)
Τα πορτραίτα
Ο Gaspard Felix Tournachon Nadar, η Julia Margaret Cameron, ο Lewis Carrol
Η μελέτη τής φυσιολογίας τής κίνησης
Edweard J. Muybridge, Jules Marey, Etienne- Albert Londe
Η διερεύνηση του κόσμου στη διάρκεια του 19ου αιώνα, μέσα απ τον φακό της φωτογραφικής συσκευής

ΔΕΥΤΕΡΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ

Η γέννηση του φωτογραφικού μοντερνισμού στη στροφή του αιώνα, σ. 49
Alfred Stieglitz
Paul Strand
Οι επιρροές των κυβιστών και οι πρώτες αντιφάσεις
Η φωτογραφία και πρωτοπορίες, σ. 59
Φουτουρισμός-φωτογραφία
Νταντά (Hans Arp, Max Ernst, Tristan Tzara)
Marcel Duchamp
Σουρεαλισμός (υπερρεαλισμός) και φωτογραφία 1924-1950, σ. 63
André Breton, Georges Bataille, Man-Ray, André Kertesz, Brassai
Το σώμα στις φωτογραφίες των Σουρεαλιστών, σ. 67
Man-Ray, André Kertesz, Jacques-André Boiffard, Raul Ubac Maurice Tabard, Hans Bellmer.
Το έργο της Claude Cahun, σ. 74
Bauhaus, σ. 76
Moholy-Nagy
Κονστρουκτιβισμός, σ. 80
Το φωτογραφικό μοντάζ, σ. 81
Raul Haussman, John Heartfield, Ηannah Hoch, Florence Henry
Η υποκειμενική, αφηρημένη και πειραματική σχολή του Otto Steinert 1950-1960, σ. 86
Η σχολή του Σικάγου-συνέχεια του Bauhaus, σ. 88
Η καταγραφική αντικειμενική φωτογραφία 1900-1945, σ. 88
Η νέα αντικειμενικότητα (Neue Sachlichkeit), σ. 89
Albert Renger-Patzsch, Karl Blosffeldt,  August Sander
Η διεύρυνση του εύρους των υπαρχόντων μοντέλων, σ.91
Eugène Atget, Walker Evans, Arthur Weege
Henry Cartier Bresson, σ.96
Martin Chambi, Renè Burri, Josef Koudelka
Άμεση φωτογραφία, σ.99
Lee Frielande, Garry Winogrand, Lisette Model
Ο Κόσμος της Diane Arbus
Η «αποφασιστική σκέψη», σκηνοθεσία, αφήγηση,σ. 108
Robert Frank, William Klein, Le Krims, Duane Michals
Η έγχρωμη φωτογραφία, μια σύντομη ανασκόπηση, 109
Hellen Levitt, William Eggleston, Stephen Shore, Konstantinos Manos, Philip
Lorca DiCorcia

ΤΡΙΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ

Oι διαδρομές της φωτογραφίας στην Tέχνη 1950-1999, σ.114
Η Άλλη αντικειμενικότητα. 1950-1970
H «πλαστική φωτογραφία» 1960-1980
Τα νέα πλαίσια. Η χρήση της φωτογραφίας, σ.123
Jackson Pollock, Αllan Kaprow, happenings, Fluxus
Η Pop-Art φωτογραφία, σ.127
Robert Rauschenberg
Pop-Art, Andy Warhol, Peter Roehr
Η φωτογραφία και οι επεμβάσεις των ζωγράφων στην Ευρώπη από το 1960, σ.129
Sigmar Polke, Gerhard Richter
Η ματιά των Φώτο-ρεαλιστών ζωγράφων 1965-1975, σ.133
Chuck Close
Οι νέες πρωτοπορίες, 1960- 1970, και η φωτογραφία, σ.135
Φωτογραφία- land art,σ.135

Richard Long, Dennis Oppenheim

Eννοιολογική τέχνη- φωτογραφία, σ. 138
Joseph Kosuth, Douglas Huebler, Vito Acconci, John Baldessari, Marcel Broodthaers, Joseph Beuys, Christian Boltanski Jochen Gerz, Franco Vaccari, Gordon Matta Clark, Victor Burgin, Ugo Mulas, John Hilliard. Jan Dibetts,
Οι ζωγραφικές και γλυπτικές προσεγγίσεις στο σώμα μέσα από τις φωτογραφίες, σ.162
Οι actionists της Βιέννης.σ.164
Gunter Brus, Rudolf Sankge, Otto Muhl,, Gina Pane
Lucas Samaras, Bruce Nauman, Arnulf Reiner, Gilbert and George, Jurgen Klauke
Αndres Serrano
“Η αποδόμηση του παραδείγματος της αποφασιστικής στιγμής” , σ.170

Edward Ruscha, Dan Graham, Ian Wallace

 Η ‘Σχολή’ του Ντίσελντορφ
Bernd και Hilla Becher, σ.178
Thomas Struth, Thomas Roof, Αndreas Gursky
Άλλες προσεγγίσεις, σ. 185
Jean Marc Bustamante, Hiroshi Sugimoto, Graig Horsfield, Susanne Lafont, Rineke Dijkstra, Jhon Coplans, Bill Henson, Hannah Collins, Jeff Wall
Ο μεταμοντερνισμός και η φωτογραφία , σ.197
Οι επιμειξίες
Joel-Peter Witkin, Pierre & Gilles
Κατασκευές, σ.204
Sandy Skoglund, Bernard Faucon, Thomas Demand, Laurie Simmons
Οι ιδιοποιήσεις των έργων, της διαφημιστικής γλώσσας,  των μήντια , σ.206
Sherrie Levine, Louise Lawler, Richard Prince, Ellen Brooks, Barbara Kruger,
Les Levines, Denis Adams, Pierre Huyghe
Η φανταστική ταυτότητα, σ.213
Αυτoπορτραίτο, σκηνοθεσία, αφήγηση, αυτοβιογραφικό ή φανταστικό ημερολόγιο
Urs Luthi, Cindy Sherman, Sophie Calle,  Αnna & Bernard Blum,
Sam Taylor – Wood, Barbara Bloom, Louigi Ontani, Nobuyoshi Araki, Robert Mapplethorpe, Nan Goldin,
Ένα κοινωνικό τοπίο, σ.226

Αllan Sekula, Karrin Knorr,
Η μετατροπή της αποφασιστικής σε δεδομένη στιγμή έξω από κάθε ιστορία και μνήμη, σ.228
Wolfang Tilmans,Delphin Kreuter, Beat Streuli
Σκέψεις γύρω από τις σχέσεις της φωτογραφίας με τη γλυπτική,  σ.230
Boyd Webb, Fischli & David Weiss, Paul Pouvreau, Helene Mugot, Τhomas Florshuetz, Νan Hoover, Susy Gomez, George Rousse, Katharina Sieverding, Sharon Lockhart
Annette Messager, Tony Oursler, Αlex Hartley
Ο τρίτος κόσμος (της Ν. Υόρκης), σ.238
Tracey Moffat, Shirin Neshat, Gabriel Orozco

Παράρτημα, σ.244
Θεωρητικές προσεγγίσεις
Ο λόγος για τη φωτογραφία, Walter Benjamin, Roland Barthes,  Rosalind Krauss, Philippe Dubois, Regis Durand

Bιβλιογραφία, σ.259

 

<<πίσω